W dniu 19 czerwca br. w Starostwie Powiatowym odbyło się kluczowe spotkanie dotyczące przebudowy przejazdów kolejowych na linii kolejowej nr 6, która biegnie na trasie Zielonka – Kuźnica Białostocka. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele PKP PLK S.A. z Centrum Realizacji Inwestycji Region Centralny Zespół kontraktu nr 1/17/4 w Warszawie, a także Wicestarosta Bartłomiej Pieńkowski. Towarzyszyli mu Dyrektor Wydziału Inwestycji i Rozwoju Powiatu Urszula Waniewska oraz Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Przemysław Smakosz.
Na spotkanie przybyli również Wójtowie Gmin: Zaręby Kościelne, Szulborze Wielkie oraz Małkinia Górna wraz z pracownikami. Głównym celem zebrania było omówienie założeń projektu dotyczącego modernizacji linii kolejowej nr 6 na obszarze powiatu ostrowskiego, aby dostosować ją do prędkości powyżej 200 km/h. Szczególną uwagę poświęcono kwestii przejazdów kolejowych znajdujących się na drogach powiatowych i gminnych.
PKP PLK S.A., jako realizator zadania, przedstawił planowane etapy projektu oraz harmonogram prac. Zakończenie inwestycji przewidziane jest na koniec 2032 roku. Spotkanie było okazją do wymiany informacji oraz omówienia potencjalnych wyzwań związanych z realizacją tak dużego przedsięwzięcia infrastrukturalnego.
O komentarz poprosiliśmy Wicestarostę Ostrowskiego Bartłomieja Pieńkowskiego:
Spotkanie to było ważne, ponieważ jest to kolejny etap prac przygotowywanych przez PLK, aby umożliwić szybszą niż dotychczas komunikację kolejową na tej linii. Konsultowano poszczególne rozwiązania koncepcyjno-projektowe przejść i skrzyżowań, stąd obecność przedstawicie gmin, na których terenie będą odbywać się prace.
Przebudowa linii kolejowej nr 6 ma na celu nie tylko zwiększenie prędkości pociągów, ale także poprawę bezpieczeństwa i płynności ruchu na przejazdach kolejowych. Współpraca pomiędzy samorządami a PKP PLK S.A. jest kluczowa dla skutecznej realizacji projektu, który przyczyni się do rozwoju infrastruktury kolejowej w regionie oraz poprawy komfortu podróżowania dla mieszkańców.
Podczas spotkania omówiono również kwestie techniczne oraz logistyczne związane z przebudową. Przedstawiciele gmin podkreślili znaczenie dobrej komunikacji i współpracy na wszystkich etapach realizacji inwestycji. Dzięki temu możliwe będzie minimalizowanie ewentualnych utrudnień dla mieszkańców i użytkowników dróg.
Spotkanie zakończyło się zobowiązaniem do kontynuacji dialogu oraz regularnych konsultacji, aby zapewnić płynność realizacji projektu i jego zgodność z oczekiwaniami społeczności lokalnej.
Do zaprezentowanej przez przedstawicieli PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji koncepcji zgłoszono uwagi dotyczące następujących przejazdów kolejowych:
m. Prostyń w ciągu DP 2636W,
m. Przewóz w ciągu drogi gminne
m. Zawisty Podleśne w ciągu DP 2653W
m. Uścianek Wielki - Gąsiorowo w ciągu DP 2615W
m. Uścianek Wielki - Pułazie w ciągu drogi gminnej
m. Kietlanka w ciągu DP 2616W
m. Szulborze Wielkie w ciągu DP 2608W
m. Brulino Lipskie w ciągu drogi gminnej
Ponadto, Wójt Gminy Małkinia Górna Dariusz Rafalik zawnioskował o wykonania przejścia pieszo-rowerowego w m. Rostki-Daćbogi wraz z drogą serwisową.
Dodaj komentarz
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.