To już kolejny przypadek gdy mieszkańcy powiatu ostrowskiego padają ofiarą oszustwa na "pracownika banku".
Zdjęcie ilustracyjne
W obliczu wzrastającej liczby oszustw finansowych, mieszkańcy powinni być wyjątkowo ostrożni wobec kontaktów z nieznajomymi, podających się za pracowników banków. Przestępcy często wykorzystują strategię podszywania się pod pracowników działów zabezpieczeń finansowych, proponując zablokowanie rzekomo podejrzanych transakcji na rachunkach bankowych. Oferują pomoc w "odzyskaniu" pieniędzy, co zwykle prowadzi do dalszych manipulacji, w tym generowania kodów do wypłat czy przelewania środków na kontrolowane przez nich konta.
Istotne jest, aby nigdy nie udostępniać danych logowania, haseł czy kodów jednorazowych osobom, które kontaktują się telefonicznie czy mailowo. Zalecane jest, aby w przypadku otrzymania takiego kontaktu, zamiast kontynuować rozmowę, samodzielnie zalogować się na swoje konto bankowe przez zaufaną stronę internetową lub aplikację, a także skontaktować się z infolinią banku przy użyciu numeru telefonu dostępnego na oficjalnej stronie banku lub na umowach bankowych.
Edukacja na temat metod działania oszustów i świadome podejście do zarządzania swoimi finansami to kluczowe kroki w zapobieganiu takim przestępstwom.