Producenci artykułów z branży FMCG są coraz bardziej świadomi, jak dużą rolę w projektowaniu opakowań odgrywa... psychologia. Znajomość motywów zachowania konsumentów to jedna z kluczowych umiejętności w budowaniu pozytywnego customer experience. Czy wygląd opakowania rzeczywiście wpływa na wyniki sprzedażowe? Jak stworzyć projekt, który zwróci uwagę konsumentów i wyróżni produkt na tle konkurencji? Podpowiadamy!
Dlaczego estetyka opakowania ma tak duży wpływ na wybory zakupowe klientów?
Gdy musisz wybrać spośród kilku, kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu produktów o podobnej cenie i właściwościach, Twój wzrok podświadomie szuka pewnych wyróżników –elementów, na których może się „zaczepić”. Czasem jest to kolor, który budzi pozytywne skojarzenia, czasem ciekawa grafika, a czasem zabawne hasło na wieczku.
W dobie tak dużej konkurencyjności, zwłaszcza w branży dóbr szybkozbywalnych, projekt opakowania ma niebagatelne znaczenie. Dlaczego?
Po pierwsze: pozwala wyróżnić produkt na tle innych i zachęcić do lepszego zapoznania się z jego właściwościami czy historią firmy, która za nim stoi.
Po drugie: pozwala przedstawić wartości marki. Na przykład opakowanie z minimalistyczną grafiką w kolorze złota i czerni sugeruje, że produkt jest ekskluzywny i nowoczesny. To zestawienie, które jest obietnicą wysokiej jakości. Konsumenci chętnie sięgają po produkty, które przedstawiają wartości, z którymi chcą się utożsamiać. W związku z tym chętniej wybiorą produkt w opakowaniu, które sugeruje naturalność i ekologiczność (np. wiadro z pokrywą zadrukowane w technologii IML), jeśli szczególnie leży im na sercu ochrona środowiska.
Po trzecie: estetyka opakowania ma wpływ na postrzeganie całej marki. Dobrze zaprojektowany pojemnik z nowoczesną grafiką sugeruje, że producent zwraca uwagę na szczegóły. Dzięki temu konsument tworzy w głowie obraz marki jako tej, która dba o potrzeby klientów. Z kolei źle zaprojektowane, nieergonomiczne opakowanie z banalnym hasłem lub nieciekawą grafiką może negatywnie rzutować na wizerunek całej marki. Konsument z dużym prawdopodobieństwem w przyszłości będzie unikać produktów firmy, która zawiodła jego oczekiwania.
Jak zaprojektować estetyczne opakowanie, które przyciągnie uwagę klientów?
- Wybierz wysokiej jakości materiały
Estetyka opakowania w dużej mierze zależy od rodzaju wykorzystanych materiałów. Pamiętaj, że firma produkująca opakowania z plastiku zawsze powinna informować o tym, jakiego rodzaju tworzywo zostało wykorzystane do produkcji pojemników.
- Dopieść etykietę
Zadbaj o jakość etykiety. Unikaj zbyt dużego natłoku elementów na opakowaniu, które mogłyby negatywnie wpłynąć na odbiór całości. Pamiętaj, że Twój komunikat musi być jasny i czytelny. Postaw na wysokiej jakości grafiki, które wyróżnią markę na tle konkurencji.
- Wykorzystaj moc kolorów
To one mają ogromny wpływ na percepcję i emocje. Kolorystyka opakowania powinna odpowiadać charakterowi Twojej marki oraz być spójna z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej. Producent opakowań spożywczych, np. Plast-Box, oferuje możliwość doboru koloru pojemnika i pokrywki do indywidualnych potrzeb.
Artykuł sponsorowany
Dodaj komentarz
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.