Opublikowano . Kraj i świat | Aktualności | Wiadomości z kraju i ze świata


Marketing szeptany w internecie – dlaczego warto?

Nic tak nie działa na potencjalnego klienta, jak pozytywna opinia innych użytkowników dotycząca danego produktu lub usługi. Odbiorcy bardzie ufają rekomendacjom znajomych lub innych klientów. Z tego względu marketing szeptany w internecie na stałe wpisał się w strategie marketingowe wielu marek.

2022/06/scoop-kopia-jpg_62a19e17e182e

Na czym polega marketing szeptany w internecie?

Marketing szeptany w internecie jest bardzo uniwersalnym narzędziem promocyjnym, ponieważ można dzięki niemu reklamować niemalże wszystko - markę, produkty, usługi, nowe kolekcje ubrań, wydarzenia, webinary, podcasty i wiele innych. Kampanie można prowadzić na forach internetowych, grupach w mediach społecznościowych, blogach czy porównywarkach produktów - wszędzie tam, gdzie internauci prowadzą dyskusję o produktach, usługach czy firmach.

Efektem marketingu szeptanego w internecie jest naturalne i dobrowolne wywołanie dyskusji wśród potencjalnych klientów, które następnie zaczynają płynąć swoim dalszym torem. Marketer może rozpocząć lub kontynuować dyskusję o danym produkcie i usłudze. Jego celem jest wzbudzenie zainteresowania i zaangażowania odbiorców. Dla nich przekaz ma wyglądać na spontaniczny, dzięki czemu nie czują się "atakowani" przekazem reklamowym. Powinni sami zainteresować się ofertą i poszukać informacji na jej temat.

Jakie korzyści daje marketing szeptany w internecie?

Wykorzystując naturalne kanały komunikowania się internautów, można stworzyć pozytywny obraz marki, produktu czy usługi. Jest to doskonały sposób na dotarcie do dużej grupy potencjalnych klientów. Dzięki szeptance jest możliwość kreowania pozytywnego wizerunku marki, budowania świadomości wśród konsumentów czy nienachalnej promocji oferty firmy. Ponadto długofalowe działania mogą zwiększyć ruch na stronie internetowej i pomóc w generowaniu leadów (podobnie jak skuteczny mailing). Jednak należy pamiętać, że zbyt nachalne wypowiedzi mogą przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Dlatego działania warto powierzyć profesjonalnej agencji content marketingowej, która posiada bazę

doświadczonych liderów opinii.

Jak jeszcze dotrzeć do ściśle określonej grupy docelowej?

Nie tylko marketing szeptany w internecie pomaga bezpośrednio dotrzeć z przekazem do grupy docelowej - warto równolegle prowadzić inne działania. Doskonałym wsparciem będą skuteczny mailing, kampanie remarketingowe czy posty sponsorowane w social mediach. Wszystkie mają na celu zwiększenie rozpoznawalności marki oraz budowanie zaufania wobec firmy, co może przełożyć się na rekomendacje klientów. Skuteczny mailing czy Facebook Ads, podobnie jak kampanie marketingu szeptanego w internecie, pozwalają dotrzeć do ściśle wyselekcjonowanej grupy docelowej. Wówczas potencjalni klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, czyli ofertę dostosowaną do ich potrzeb, preferencji i oczekiwań.

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.