Opublikowano . Kraj i świat | Aktualności | Wiadomości z kraju i ze świata


Segmentacja odbiorców - jak skutecznie dopasować grupy docelowe?

Segmentacja polega na podziale rynku na grupy odbiorców o podobnych cechach i potrzebach, które nasz produkt powinien zaspokajać. Analiza poszczególnych segmentów umożliwi dostosowanie oferty sklepu online oraz określenie odpowiedniej komunikacji z odbiorcami.

2020/11/segmentacja-odbiorcow-jpg_5f9fc5a0b4cf5

Tworzenie persony
Persona to przedstawiciel grupy docelowej, czyli klient idealny, którego charakteryzują konkretne cechy. Tworzenie szczegółowego opisu pozwala określić jego oczekiwania, priorytety i potrzeby. Aby stworzyć personę należy przede wszystkim odpowiedzieć na główne pytania: Kim jest nasz klient? Czym się zajmuje? Jakie ma zainteresowania? Co robi w wolnym czasie? Gdzie mieszka? Jakich informacji szuka w internecie? Znajdując odpowiedź na te i inne, bardziej szczegółowe pytania, prościej będzie dopasować komunikat reklamowy do grupy docelowej. W zależności od specyfiki branży i marki, można stworzyć kilka person.

Dopasowanie oferty do targetu
Oferta powinna być w jak największym stopniu dopasowana do odpowiedniej grupy docelowej. Potrzeby i oczekiwania klientów są bardzo różne, dlatego warto dostosować do nich składowe elementy kampanii. Istotny jest kanał reklamowy, który będzie najbardziej wiarygodny dla grupy docelowej. Osoby młode szukają informacji na temat danego produktu przede wszystkim w sieci. Dobrym sposobem na dotarcie z ofertą do grupy docelowej są powiadomienia push (Push-Ad). Więcej informacji na temat notyfikacji można znaleźć na stronie: https://push-ad.com/.

Różne kryteria segmentacji
Tworząc grupy docelowe, należy wziąć pod uwagę różne kryteria. Do głównych z nich należą dane demograficzne, obejmujące podstawowe informacje na temat odbiorców, czyli wiek, płeć, wykształcenie, stan cywilny czy pochodzenie. Powyższe dane nie powinny jednak stanowić jedynego kryterium. Równie ważne są dane psychograficzne, dotyczące miedzy innymi stylu życia, hobby, sposobów spędzania wolnego czasu, umiejętności, potrzeb, poglądów czy preferencji konsumenckich. Do przykładów mogą należeć np. weganie praktykujący ekologiczny styl życia, właściciele psów czy sportowcy, dbający o zdrową dietę. Realizując kampanię, należy wziąć także pod uwagę dane behawioralne, czyli informacje, jak zachowują się odbiorcy w przestrzeni internetowej np. czy użytkownik otworzył otagowany link lub ile czasu spędził na stronie internetowej.

Dzięki powyższym wskazówkom, nie będziesz miał problemu z podziałem odbiorców na poszczególne grupy docelowe. To z kolei pomoże zwiększyć liczbę konwersji, co z pewnością przełoży się na lepsze wyniki sprzedażowe.

Dodaj komentarz



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.