Opublikowano . Powiat ostrowski | Aktualności | Policja


Telefon od "pracownika banku" kosztował 25-latka dużą sumę pieniędzy

Ostrowska policja otrzymała zgłoszenie o oszustwie, w którym mężczyzna padł ofiarą przestępcy podszywającego się pod pracownika banku.

2024/04/funkcjonariusz-telefon-jpg_6617c1e7c18df Zdjęcie ilustracyjne

W środę 27 listopada przed południem ostrowska policja otrzymała zgłoszenie o oszustwie, które miało miejsce w powiecie ostrowskim. 25-letni mężczyzna, po odebraniu telefonu od osoby podającej się za pracownika banku, stał się ofiarą oszustwa.

Według relacji pokrzywdzonego, rozmówca poinformował go, że na jego rachunek bankowy próbowano dokonać włamania. Aby zapobiec potencjalnym stratom, "pracownik banku" polecił mężczyźnie zainstalowanie aplikacji na telefonie i zalogowanie się do bankowości elektronicznej. 25-latek, wierząc w autentyczność rozmowy, wykonał te instrukcje.

- [...] dyżurny ostrowskiej komendy odnotował oszustwo, w którym przestępca przedstawił się jako pracownik banku. 25-latek z powiatu ostrowskiego odebrał telefon od osoby podającej się za pracownika banku. Mężczyzna usłyszał, że doszło do próby włamania na jego rachunek bankowy. Następnie rozmówca polecił zainstalowanie aplikacji na telefonie oraz zalogowanie się do bankowości elektronicznej. Mężczyzna postąpił zgodnie z przekazaną instrukcją. Po zakończeniu rozmowy 25-latek zorientował się, że na jego dane zaciągnięto kredyt, wykonano transakcję systemem płatności mobilnych oraz wypłacono pieniądze z bankomatu. Łącznie mężczyzna stracił prawie 5 tys zł. - przekazała asp. Marzena Laczkowska.

Policja apeluje o ostrożność i przypomina, że banki nigdy nie proszą o instalowanie aplikacji ani logowanie się do bankowości elektronicznej w trakcie rozmowy telefonicznej. Tego typu oszustwa, zwane phishingiem, są coraz powszechniejsze, dlatego tak ważne jest zachowanie czujności w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi.

Dodaj komentarz



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.