Opublikowano . Powiat ostrowski | Firmy i instytucje | ZUS


Pierwsza aplikacja mobilna ZUS, która umożliwia szybki dostęp do informacji i wniosków o świadczenia dla rodzin

Pierwsza aplikacja mobilna Zakładu Ubezpieczeń Społecznych umożliwiająca szybki dostęp do informacji i wniosków o świadczenia dla rodziny np. "500 plus" czy "Dobry start".

2022/11/pierwsza-aplikacja-mobilna-zus-mzus-png_63736ede9abcb Fot. Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych poinformowała o pierwszej mobilnej aplikacji - mZUS umożliwia szybki dostęp do informacji i wniosków o świadczenia dla rodziny np. "500 plus" oraz "Dobry start". Z aplikacji można korzystać na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android oraz iOS. Aplikację można pobrać bezpłatnie ze sklepów Google Play oraz App Store.

- Chcemy dać naszym klientom jak najszersze możliwości wnioskowania o świadczenia wypłacane przez ZUS. Wychodzimy z założenia, że należy ułatwić rodzicom, w każdy możliwy sposób, staranie się o środki. Doskonale wiemy, że zajmowanie się dzieckiem i domem kosztuje mnóstwo czasu. Liczymy, że dzięki aplikacji uda się jeszcze skrócić czas wnioskowania o świadczenia - mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

Profesor zwraca uwagę, że możliwość złożenia wniosków drogą elektroniczną to przede wszystkim duża wygoda dla rodziców, którzy sami decydują się, kiedy to zrobić.

- Dzięki elektronizacji mogą starać się o środki z programu także w weekendy, kiedy tradycyjne odwiedzanie urzędów jest niemożliwe - dodaje szefowa ZUS.

Aplikacja mZUS obecnie przeznaczona jest dla osób, które mogą skorzystać ze świadczeń dla rodzin. W początkowym okresie funkcjonowania klienci będą mogli złożyć za jej pośrednictwem wnioski o świadczenie dobry start 300+ i o świadczenie wychowawcze 500+ (tj. DS-R, DS-O, DS-S oraz SW-R i SW-O). W przyszłości aplikacja zostanie rozszerzona o kolejne świadczenia dla rodzin m.in. o wnioski RKO i dofinansowanie do żłobków DZ.

Klient aby aktywować aplikację musi połączyć ją ze swoim profilem PUE. Oznacza to, że bez posiadania profilu na Platformie Usług Elektronicznych klient nie będzie mógł skorzystać z aplikacji. Proces aktywacji i połączenia aplikacji z profilem PUE został opisany krok po kroku na początkowych ekranach startowych aplikacji.

Dodaj komentarz



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.