Opublikowano . Kraj i świat | Aktualności | Wiadomości z kraju i ze świata


Rower na pasek czy łańcuch? Sprawdź, co będzie lepsze dla Ciebie.

Wraz z postępem technologicznym w rowerach stosuje się coraz lżejsze materiały, wplata się elektronikę oraz co najważniejsze 

2022/02/shutterstock-433516981-kopia-jpg_620b8e31c3d7a

zmienia się sposób napędzania. Innowacyjną alternatywą dla roweru wyposażonego w łańcuch, jest rower na pasek. Porównujemy oba rozwiązania i podpowiadamy, które z nich może okazać się tym lepszym.

O początkach napędu paskowego słów kilka

Warto zwrócić uwagę na fakt, że rower na pasek nie jest wcale nowością. Patent na napęd paskowy pojawił się już pod koniec XIX wieku, jednak ze względu na wiele trudności technologicznych, szybko wyparty został przez ten łańcuchowy. Wszystko zmieniło się stosunkowo niedawno, bo na początku lat 2000. Wówczas powstało wiele firm posiadających w swojej ofercie rowery na pasek. A jak to się ma do obecnego rynku?

Rower na pasek czy może jednak klasyczny łańcuch?

Obecnie najpopularniejsze są wciąż rowery wyposażone w napęd łańcuchowy. Wśród ich walorów wymienić można bardzo dużą dostępność, stosunkowo niską cenę i wysoką efektywność, choć ta uzależniona jest od ogólnego stanu łańcucha. Niestety posiadają one także szereg wad. Największa to konieczność regularnego czyszczenia i smarowania łańcucha. W każdym tego typu rowerze, co kilkadziesiąt przejechanych kilometrów trzeba udać się do serwisu. Ponadto, mechanizm działania łańcucha sprawia, że ten łatwo się brudzi, szybko wyciąga i zużywa.

Rowery na pasek, choć nie są tak popularne, mają już swoją rzeszę wiernych fanów. Za stale rosnącym zainteresowaniem stoi szereg zalet, spośród których wyróżnić można przede wszystkim:

  • cichą pracę - rower na pasek nie wydaje żadnych dźwięków; podczas długotrwałej jazdy w suchym pyle i wysokich temperaturach może lekko piszczeć, jednak wystarczy tu delikatne zwilżenie wodą,
  • trwałość - pasek jest w stanie wytrzymać kilkukrotnie więcej kilometrów niż łańcuch - nawet po przejechaniu 10 tys. km nie wykazuje on znacznych śladów zużycia i rozciągnięcia,
  • bezobsługowość - mechanizm paskowy nie wymaga użycia smaru, ponadto zastosowane tu odpowiednie napięcie i stabilizacja sprawiają, że w ogóle nie spada,
  • brak konieczności konserwacji - pasek nie posiada elementów metalowych, dlatego nie wymaga też zabezpieczenia przed ewentualną rdzą,
  • lekkość i schludny wygląd.

Jaki napęd wybrać?

Jeśli szukasz napędu, przy którym nie będziesz musiał nic robić - wybierz rower na pasek. Pamiętaj jednak, że wymaga on przerobienia lub kupna nowej ramy, a co za tym idzie - większej zasobności portfela. Podsumowując jednak, wyższy koszt zakupu takiego roweru szybko się zwraca, a zaoszczędzone przez brak konieczności serwisowania pieniądze i czas możesz przeznaczyć na liczne wycieczki i niezwykle komfortową jazdę.

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.