Ze względu na rosnącą liczbę zakażeń koronawirusem wprowadzony został program Domowej Opieki Medycznej, który ma na celu zdalne monitorowanie stanu zdrowia pacjentów.
Program DOM wykorzystuje pulsoksymetr, które ma służyć jako narzędzie diagnostyczne i aplikację Domowa Opieka Medyczna do przekazywania i monitorowania danych. Został on wprowadzony w związku z rosnącą liczbą zakażeń, aby zdalnie monitorować stan zdrowia pacjentów.
Domowa Opieka Medyczna przeznaczona jest dla osób z COVID-19:
-
ukończyli 55 lat są automatycznie włączeni do programu Domowej Opieki Medycznej. Po stwierdzeniu pozytywnego wyniku na COVID-19 pacjentowi zostanie dostarczony pulsoksymetr przez pracownika Poczty Polskiej.
-
mają mniej niż 55 lat wykorzystują jedną z dwóch ścieżek:
a) wypełniają formularz Domowej Opieki Medycznej, który znajduje się na stronie Ministerstwa Zdrowia,
b) kwalifikowani są przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej zarejestrowanego w systemie DOM np.: w Powiatowej Przychodni Zdrowia przy ul. Okrzei 8.
Pacjenci zostaną objęci zdalnym monitorowaniem parametrów, w tym poziomu saturacji, czyli nasycenia krwi tętniczej tlenem, tętna, temperatury oraz objawów chorobowych. Ze względu na wysoki poziom zakażeń, wprowadzenie bieżącego nadzoru nad pacjentami, którzy pozostają w izolacji domowej jest konieczne. Nadzór sprawowany będzie w sposób ciągły przez Centrum Kontaktu powołane przez Ministerstwo Zdrowia.
Konsultanci i lekarze, którzy będa monitorować i sprawdzać wyniki pacjentów w razie konieczności wezwą pogotowie ratunkowe. Pacjent będzie miał możliwość skierowania na zdalną konsultację, która odbędzie się w formie teleporady, w sytuacji niepokojącej.System będzie nadzorowany w Centrum Kontaktu przez całą dobę, stanowiąc wsparcie dla lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej.
Lekarze podstawowej opieki zdrowotnej w aplikacji Domowa Opieka Medyczna Doctor mają dostęp do wyników badań pacjentów, którzy są monitorowani przez Centrum Kontaktu Domowej Opieki Medycznej. Lekarz również ma możliwość sprawdzenia, czy pacjent miał kontakt z infolinią, czy udzielono mu teleporady, albo czy była konieczność wezwania pogotowia ratunkowego.
WAŻNA informacja dla pacjentów NIE posiadających INTERNETU lub SMARTFONA
- UWAGA! Jeżeli nie masz smartfonu lub Internetu, możesz zgłaszać wyniki swoich pomiarów z pulsoksymetru przez telefon podczas rozmowy z automatyczną infolinią - możemy przeczytać na stronie Szpitala w Ostrowi Mazowieckiej.
Automatyczna infolinia do zgłaszania wyników (całodobowa): 22 256 53 23
Pacjent, który otrzyma pulsoksymetr jest zobowiązany do zadbania, aby aparat został zwrócony w wyjściowym stanie, by mógł pomagać innym chorym. Pulsoksymetr należy zwrócić po zakończeniu okresu izolacji. Możesz to zrobić poprzez:
Automatyczną infolinię zwrotu pulsoksymetrów: 22 256 53 75
Dodaj komentarz
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.