Opublikowano . Ostrów Mazowiecka | Firmy i instytucje | ZUS


Zmiana godzin obsługi klientów w poniedziałki w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych

Zakład Ubezpieczeń Społecznych od 22 listopada w poniedziałki obsługiwać będzie do godziny 17.00. Warto pamiętać, że z usług Zakładu można korzystać bez wychodzenia z domu.

2020/07/zus-jpg_5f216a2fe2ba4 Zdjęcie ilustracyjne

Od poniedziałku 22 listopada ZUS będzie krócej obsługiwał klientów. Sale obsługi w Polsce będą czynne od godz. 8.00 do 17.00. Zmiana została zaplanowana na okres od 22 listopada do 31 marca. W pozostałe dni godziny obsługi klientów pozostają bez zmian. 

Warto pamiętać o możliwości skorzystania z infolinii Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Konsultanci czekają na telefony i wiadomości mailowe od poniedziałku do piątku w godz. od 7.00 do 18.00. Ze specjalistami można skontaktować się pod nr 22 560 16 00 oraz adresem mailowym cot@zus.pl

Formą kontaktu z Zakładem jest również Platforma Usług Elektronicznych ZUS , która ma już prawie 9 mln profili. Dzięki tej platformie możemy m.in. sprawdzić, czy pracodawca zgłosił nas do ubezpieczeń oraz czy nasi najbliżsi zostali zgłoszeni do ubezpieczenia zdrowotnego. Przez Internet uzyskamy informacje o swoich ubezpieczeniach, świadczeniach, zwolnieniach lekarskich i płatnościach. Za pośrednictwem PUE można wysłać też wnioski i dokumenty ubezpieczeniowe oraz rozliczyć składki.

Na popularność PUE wpłynął także fakt, że przepisy prawa zobowiązały klientów ZUS, by przesyłać wnioski dot. tarczy antykryzysowej wyłącznie elektronicznie. Chodzi tu m.in. o dodatek solidarnościowy, świadczenie postojowe oraz zwolnienie ze składek. Przez PUE załatwiamy też wszelkie sprawy związane z Polskim Bonem Turystycznym.

Ze względu na pandemię kilka miesięcy temu zakończyły się prace nad nową formą kontaktu. Już od 4 listopada zeszłego roku istnieje możliwość skorzystania z e-wizyty w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych.

Dodaj komentarz



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.